יום חמישי, 19 במאי 2011

ביטוח חובה לרכב

כל מה שרציתם לדעת על ביטוח חובה לרכב

ביטוח חובה לרכב הינו ביטוח הכרחי על פי החוק במדינת ישראל, לכל רכב העולה על הכביש. נהג, הנתפס נוהג ללא ביטוח חובה לרכב, צפוי לעונשים כבדים, לרבות שלילת רישיון הנהיגה שלו. מטרתו המרכזית של ביטוח חשוב זה הינה להבטיח פיצוי כספי לכל נפגע בתאונת דרכים (בין אם הנהג, הנוסעים ברכב או הולך רגל), פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה (נזקים פיזיים או נפשיים). תעריפי ביטוח חובה לרכב נקבעים בהתאם לרכב ומשתנים בין חברת ביטוח אחת לשנייה. עלותו של ביטוח חובה לרכב נקבעת בהתאם לסוג הרכב (האם פרטי, מסחרי וכדומה), בהתאם לנהג הראשי הנוהג בו והיסטוריית הנהיגה שלו וכן בהתאם לפרטי הרכב (נפח מנוע, הימצאותה של כרית אוויר וכדומה).

מה כולל ביטוח חובה לרכב

ביטוח חובה לרכב נועד לפצות את הנהג, את נוסעי הרכב או הולכי הרגל, במידה ואלה נפגעו כתוצאה מתאונה בה היה מעורב הרכב המבוטח. במידה ונגרמו נזקים כלשהם, פיזיים או נפשיים, ביטוח חובה לרכב יכסה את הוצאות הטיפול הנדרשות. חשוב לזכור, כי במידה ונגרם נזק לרכב עצמו, נדרש ביטוח נוסף (ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'), האחראי על כיסוי נזקי הרכב במקרה זה.

איך בוחרים ביטוח חובה לרכב

שוק ביטוחי הרכב הינו שוק מגוון ביותר. ישנן לא מעט חברות ביטוח המציעות ביטוח חובה לרכב. פעמים רבות ישנם פערי מחיר גדולים בין ביטוח לביטוח, אף על פי שמציעים את אותם הכיסויים. ולכן, בעת בחירתו של ביטוח חובה לרכב מומלץ לערוך השוואה בין הביטוחים השונים המוצעים. קיימים אתרי אינטרנט רבים המציעים מערכת פשוטה וקלה, המבצעת השוואת ביטוח חובה לרכב. השוואת ביטוח חובה לרכב מאפשרת קבלת מידע חשוב במיוחד לצורך בחירתו של הביטוח המתאים. אפשרות שנייה, הינה באמצעות סוכן הביטוח עצמו. בין אם טלפונית או באמצעות פגישה ישירה מולה, יכול סוכן הביטוח להציע ביטוח חובה לרכב, המתאים לרכב המדובר, בהתאם לנתונים הרלוונטיים. דרך שלישית נוספת הינה באמצעות פנייה אל חברות הביטוח השונות, פנייה טלפונית או פנייה באמצעות אתר האינטרנט של החברה. דרכים אלו עוזרות בעת השוואת ביטוח חובה לרכב ובחירתו של הביטוח המתאים ביותר.

רכישתו של ביטוח חובה לרכב יכולה להיעשות פעמים רבות באמצעות אתר האינטרנט של חברת הביטוח, בעזרת הקלקה פשוטה וקלה. כמובן שניתן לפנות אל סוכן הביטוח עצמו ודרכו לרכוש ביטוח חובה לרכב. כך או כך, בטרם הרכישה, מומלץ לבצע השוואה חשובה זו כדי לוודא כי הביטוח הינו הביטוח הנכון ביותר וכי המחיר שהוצע, הינו האטרקטיבי מכולם.

איך מחדשים ביטוח חובה לרכב

ביטוח חובה לרכב, הינו, ממש כשמו, ביטוח שחובה לעשותו ולכן, אסור לעלות על הכביש במידה והביטוח שברשותכם איננו בתוף. קיימות חברות ביטוח שונות, המציעות במסגרתן ביטוח חובה לרכב. במידה ואתם מעוניינים להמשיך באותה חברת הביטוח, שסיפקה לכם את ביטוח החובה הקודם או במידה ותרצו דווקא לפנות לחברה אחרת, מומלץ לכם לערוך השוואה בין האפשרויות השונות כדי לוודא שבחירתכם אכן נכונה. חידוש ביטוח חובה לרכב הינו הליך פשוט וקל. את התשלום עבור ביטוח חובה זה תוכלו לעשות באמצעות פנייה טלפונית אל חברת הביטוח ומסירת פרטי כרטיס האשראי שברשותכם או תשלום בסניף הדואר או משרדי חברת הביטוח. זכרו לעשות זאת בהקדם כדי שלא תתפסו, חלילה, נוהגים עם ביטוח חובה שאיננו בתוקף.

2 תגובות:

  1. thanks for sharing this article visit my website
    GIBL.IN

    השבמחק
  2. כשאני עושה חידוש ביטוח הרכב, האם כדאי לנסות לפנות לחברת הביטוח ולנסות להוריד עלויות או שזה משהו שאין מה לדבר אליו מול החברת ביטוח?

    השבמחק